Verkeersbelasting: verschil tussen versies
Uit Delta Noodmaatregelen
(2 tussenliggende versies door 2 gebruikers worden niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | {{CatNav}} | + | {{CatNav|2}} |
{{Tegel | {{Tegel | ||
|terug= | |terug= | ||
<div> | <div> | ||
+ | *[[Verzakkingen]] | ||
+ | *[[Afschuiving buitentalud]] | ||
+ | *[[Horizontale verplaatsing]] | ||
+ | *[[Langsscheuren]] | ||
+ | *[[Dwarsscheuren]] | ||
</div> | </div> | ||
Regel 9: | Regel 14: | ||
|verder= | |verder= | ||
<div> | <div> | ||
− | *[[Verkeersmaatregelen]] | + | *[[Verkeersmaatregelen]] |
− | + | *Tijdelijke versteviging van de dijk bij zwaar transport of hijswerkzaamheden | |
</div> | </div> | ||
Regel 21: | Regel 26: | ||
|intro= | |intro= | ||
− | Hierbij | + | Hierbij zijn de volgende gevallen te onderscheiden: |
− | + | * Te hoge verkeerslasten op een verzadigde dijk. Vooral vrachtverkeer kan tijdens hoogwater schade aan de dijk veroorzaken. Ramptoerisme kan de inspectie van de dijk bemoeilijken. | |
− | * | + | * [[Golvende langsstroming|Golfbelasting als gevolg van scheepvaart]]. De golven die door schepen worden veroorzaakt kunnen het buitentalud beschadigen. |
− | * | + | * Bij een sterke wind in de richting van de dijk kunnen schepen bovendien op drift raken en tegen de dijk aankomen ([[aanvaring]]). |
− | * | + | * Ook in de dagelijkse situatie kunnen i.v.m. tijdeiijk werkzaamheden (hijswerkzaamheden of lokaal transport etc) zeer zware belastingen op de dijk worden veroorzaakt (groter risico bij regionale keringen). |
|img= | |img= | ||
− | + | [[File:Verkeersbelasting.png|200px|Grote belasting op kruin]] | |
|quality= | |quality= |
Huidige versie van 10 sep 2018 om 15:29
Faalmechanisme - Oorzaken en invloeden - Verkeersbelasting
Hierbij zijn de volgende gevallen te onderscheiden:
|
|
1 Kennis
- Is aanwezig (dient nader te worden bepaald)
2 Hulpmiddelen
- Is aanwezig (dient nader te worden bepaald)
3 Ervaringen
- Is aanwezig (dient nader te worden bepaald)