Scheepvaartsmaatregelen: verschil tussen versies

Uit Delta Noodmaatregelen
Ga naar: navigatie, zoeken
[ongecontroleerde versie][gecontroleerde versie]
 
(Eén tussenliggende versie door één gebruiker wordt niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{CatNav}}
+
{{CatNav|3}}
 
{{Tegel
 
{{Tegel
  
 
|terug=
 
|terug=
 
<div>
 
<div>
 
+
*[[Macro-instabiliteit buitenwaarts]]
 +
*[[Instabiliteit bekleding buitentalud]]
 +
*[[Erosie buitentalud of vooroever]]
 +
*[[Golvende langsstroming]]
 
</div>
 
</div>
  
Regel 20: Regel 23:
 
|intro=
 
|intro=
 
Door de vaarsnelheid van schepen te verminderen of schepen verder van de dijk laten varen wordt belasting als gevolg van scheepsgolven vermindert. De scheepvaart kan ook worden stilgelegd.  
 
Door de vaarsnelheid van schepen te verminderen of schepen verder van de dijk laten varen wordt belasting als gevolg van scheepsgolven vermindert. De scheepvaart kan ook worden stilgelegd.  
 +
 +
 +
Ook het opheffen van het scheepsvaartverbod kent risico's. Scheepvaart kan massaal worden en schippers willen snel varen om verloren dagen in te halen. Haalgolven kunnen een bedreiging vormen voor het buitentalud.
  
 
|img=
 
|img=
Regel 34: Regel 40:
  
 
==Ervaringen==
 
==Ervaringen==
 +
*[[Media: TAW Water tegen de dijk (1993).pdf | TAW Water tegen de dijk (1993)]]

Huidige versie van 4 nov 2014 om 16:39


Schadebeelden.png
Faalmechanismen.png
Noodmaatregelen sel.png
Dimensionering.png
Uitvoering.png


Scheepvaartsmaatregelen



Door de vaarsnelheid van schepen te verminderen of schepen verder van de dijk laten varen wordt belasting als gevolg van scheepsgolven vermindert. De scheepvaart kan ook worden stilgelegd.


Ook het opheffen van het scheepsvaartverbod kent risico's. Scheepvaart kan massaal worden en schippers willen snel varen om verloren dagen in te halen. Haalgolven kunnen een bedreiging vormen voor het buitentalud.


1 Kennis

2 Hulpmiddelen

3 Ervaringen